bjorkhallsbusarna

Petra 38 4barn Emelie-94 ,Robin -97,Caroline -98 & Tilda -10

Var tar tiden vägen?????

Kategori: Allmänt

Ja vi har då haft en släng av magsjuka i två etapper på torsdagkvällen verkade alla superpigga så vi bestämmde att alla skulle iväg till skolan nog om det på fredag morgon väcker Robin mig han har bara haft lite magkramper när de andra har haft fullt ut då har han sprungit hela natten & varit dålig i magen.
Roger hade hunnit dra till jobbet & jag skulle iväg & jobba på dagis Tilda skulle vara hos mormor.
Jag ringde Roger som precis var framme vid jobbet & kollade om han kunde jobba hemma för han har sån tur att det oftast funkar.
Emelie åkte till skolan innan jag åkte Caroline väckte jag innan jag åkte för att lämna Tilda.
Jag åkte & jobbade fast han var dålig saken är den att så mycket spyer & skit som jag har torkat denna magsjuka sväng utan att bli dålig är ett under.
Robin stackarn fick klara sig själv till Roger kom hem fått i honom både blåbärssoppa & avslagen coca-cola. Pratade med Roger mitt på dagen då hade han sprungit nästan hela förmiddagen på toa (tur vi har två toaletter) sen mest sovit & legat i sängen & kollat tv.

Fredagkvällen blev rättså slö Robin halv vek på rummet , Emelie hos Mattias så det var bara jag , Tilda ,Caroline & Roger som såg på Lets Dance. Roger såg nog inte många minuter sen sov han ZZZZ


På lördagen var Roger & Caroline på innebandymatch till Björklinge & spelade det blev torsk men inte med så mycket kommer inte ihåg vad det blev.





Jag & Tilda var hemma med sjuklingen som var mycket piggare igen även aptiten nvar tillbaka även om det som han sa inte smakade så mycket så var han hungrig.
Caroline han hem & käka lite lunch innan det var dags för nästa träningsmatch med ett nystartat lag F99-00 det märktes att det var första matchen alla var typ där bollen var men det fanns några som det suntes att det där kan bli något riktigt kul.
Var hos mamma & pappa på en snabb fika innan matchen hämtade lite tidningspapper att tända brasan med.

Lördag kvällen & natten tillbringade jag på Björkgården för mitt första egna nattpass efter intron , gick kanon bra efter strul med nyckelskåpet =D
Fixade även alla ärenden ute galant var lite orolig över dom men det fungerade med glans hihi...

På söndagen bar det iväg till Tullinge för att kolla lite intressanta saker kommer att berätta mera fram över när allt är klart <3<3<3<3<3<3 SKIT KUL.


Måndagen har mest gått åt till telefonsamtal.................
Varit på Ackis med stora tjejerna + handlat i tisdags

Idag har vi skjutsat Caroline till stallet , varit på kyrkans musiklek med Tilda städat lite varit på BVC & vägt sessan nu går honupp så nu ligger hon på sin kurva igen :) jag fick min B12-spruta.
Sen har även denna eftermiddag bestått av telefonsamtal URK! snart klart.....

                   Nu blir det fixa en välling till natten & sedan kudden. 
                                  
                                                                  Kram/Petra 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: