bjorkhallsbusarna

Petra 38 4barn Emelie-94 ,Robin -97,Caroline -98 & Tilda -10

Regniga Onsdag :(

Kategori: Allmänt

Tilda vaknade redan vid 5-tiden imorse ner snabbt & gjorde välling tänkte att hon brukar ju somna om men tjji fick jag hon hade bestämt att nu var det dags att kliva upp.

Hade kanon ont i halsen , snorig & allmänt hängig men det var ju bara att hoppa upp & sätta sig på golvet & leka de då var skruttan nöjd.

Robin kom upp vid 6-tiden pigg faktiskt fick i han ordentlig frukost , vet att han äter dåligt i skolan är väldigt missnöjd med maten i Almungeskolan , vet att dom är väldigt bortskämda med maten från Knutby + att dom får äta sig mätta i Knutby.

Är det typ Chickenbits i Almunge får dom ta 6 st undrar lite hur dom har tänkt att tonåringar ska bli mätta på det & orka en hel skoldag???? Tycker det är DÅLIGT....

Idag var det Emelie som fick kliva upp & passa Tilda så Caroline fick sova till 8-tiden , lite roligt att se hon som alltid har varit så morgonpigg alltid vaknat innan klockan är så seg på mornarna nu.

Men jag lovar att Emelie försvann ner så fort jag kom hem igen & tog Tilda.

Vi skjutsade ner Caroline till skolan & sen hem för att vila lite sån tur var så var även skruttan trött.

Vi powernappade i ca 1 timme skit skönt.

Väckte Emelie så hon käckade frukost vid 12 & sen drog vi till Thuns för att byta Robins skor, lämna igen Carolines puma mjukisar & köpa inomhus skor till Roger , Robin  & Caroline.

Påvägen hem så hämtade vi upp Lufsen som varit hos min mormor & morfar sen vi var på Åland plockade upp Robin på vägen hem Emelie var in på skolan & hämtade tillbaka pengar som man fått betala för sommarskolan som någon slags pant som man gick miste om man inte minst hade 75% närvaro. Men min duktiga hade ju 100% närvaro så klart :)

Väl hemma igen så var det dags för lite mellis , middagen blir alltid sen dom dagar Robin tränar fotboll för dom börjar redan 17,30.
 Till middag blev det potatisgratäng & kassler till efterrätt blev det äppelpaj & vaniljvisp det var väldigt poppis av alla utom mig det räckte inte för Caroline hade kompis N här & dom åt massor ,men sån tur var hade jag bakat äppelrutor oxå så det fick bli en sån för mig. Det var helt okej :) 

Förhört Caroline & kompis N på engelska glosorna märks att det är första läxan pluggningen har inte riktigt kommit igång.
Robin har inte fått några läxor än & Emelie börjar skolan först på måndag :)

Nej nu väntar kudden tror att min lilla trollunge håller på att bli förkyld hon med snorar , rosslar & nyser. Så natten kan ju bli riktigt juvlig om man har otur :( men vi hoppas inte det :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: