bjorkhallsbusarna

Petra 38 4barn Emelie-94 ,Robin -97,Caroline -98 & Tilda -10

Långfredag , Påskafton & Påskdagen

Kategori: Allmänt

På långfredagen hade vi kiosken nere i Arkadien NT.cup för P-95.
Roger & Robin åkte ner för att göra bort de passet skulle stå mellan 12,30-16,00.
Efter det kom Rogers tvillingbror över för att titta på lillskruttan & fika , umgås lite det är inte så ofta han är & hälsar på. Så det var ju trevligt. Sen blev det dags för middag hembakt pizza MUMS!!!!!
Sen blev det tv kväll i lugn & ro.


Påskafton började med en lugn frukost. Idag ska vi till min mormor & morfar på påskmiddag kl. 14.00 det är tradition att vi är där på påskafton.
Jätte mycket god mat & en jättegul påsktårta till efterrätt med kaffe.
min moster & morbror deras dotter , min lillebror Mikael & hans sambo Yosephine , mamma , pappa , mormor & morfar sen var ju vi 7 st Roger , jag , Emelie hennes pojkvän Mattias , Robin , Caroline & lillskruttan så vi blev iallafall 16 st då fattas det 5st som inte var där min mammas bror med respektive + hennes 2 barn & så min mosters son som var på någon bilmässa ner åt Linköping el. Jönköping kommer inte ihåg vilket.

Påskdagen  händer inte mycket idag känns så skönt att man bara kan vara inte måste göra det & det hela tiden.
Roger har hittat ved som vi kan köpa våran ved tog slut för ca 2 veckor sedan & det innebär el & det är dyrt.
Roger & Caroline var & hämtade 3 kubik vi hoppas att det räcker till nästa vinter måste vi ha mera ved kluven vi har eldat upp ca 20 kubik.
Alla barnen hjälpte till att lasta av.
Sen grillade vi korv ute & åt vid garaget det var jätte skönt i solen.
Lillskruttan sov jätteskönt ute.
Sen blev det filmkväll   Luftslottet som sprängdes.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: