bjorkhallsbusarna

Petra 38 4barn Emelie-94 ,Robin -97,Caroline -98 & Tilda -10

Coola polar cupen

Kategori: Allmänt

Huga i natt har det inte blivit mycket till sömn skruttan var vaken mellan typ 00-03 inte dessmera gnällig utan pigg & glad & mycket hungrig + snutt sugen. Smsade ner till Emelie &kollade om hon var vaken imorse fick hon fixa frukost till sig själv annars brukar jag alltid fixa det så hon behöver bara sätta sig i vanliga fall men jag låg kvar så länge som det bara gick innan jag skulle skjutsa henne.

Halv väckte Caroline & bad henne ha koll på lillan för hon sov så slapp jag ta med henne iallafall , alla sov när jag kom tillbaka efter att ha skjutsat Emelie så jag kröp ner en stund till klockan var bara halv 8 snozade i 30 minuter skönt.

 

Lämnade Caroline & Robin på skolan fick svänga förbi hem för Caroline hade glömt gympapåsen & Robin behövde ha skavsårsplåster.

Åkte sedan till Sussie vi hade bestämt att vi skulle gå till skolan & kolla på barnen som hade COOLA POLAR CUPEN , det är landbandy utomhus som går ut på att man spelar shyst & är en bra kompis.

Men först tog vi en kopp kaffe & sen fick skruttan mat så hon var nöjd.

Var på skolan runt 9.45 då var det fullfart de som inte ville vara med i cupen fick gå tipsrunda & ha femkamp.

Det var 9st mixlag med både tjejer & killar sen var det 2 rena tjejlag där var Caroline med & spelade i.   
Även Annika & småbusarna var vid skolan & kollade på landbandyn.




Caroline & hennes lag som lite ironiskt var döpt till Girl Power







Robin helt inne i sin tekning han & Cola Gänget kom nästan till semifinal
det hade lika många poäng som Lucky Star men mindre mål hela 2 st mindre.








Koncentrationen är helt på matchen.
Girl Power vann 2 st matcher & spelade en oavgjord mot Bumbibjörnaran.






Robin & hans klasskompis L




Vi var kvar till runt 12 gick till Sussie & tog en kopp kaffe till.
Passade på att fulla upp vattendunken så jag inte glömde det , vi har nämligen fått missfärgat vatten nu när snön har smällt så fort.
Smälltvattnet har då runnit in i vårat dricksvatten det smakar som vanligt men det var ljusbrunt & grumligt det har varit så sedan i början av förra vecken typ onsdag.
Det börjar se bättre ut iallafall så det finns hopp att det snart är som vanligt igen.

Hämtade upp barnen + Caroline hade kompis med hem idag.
Väl  hemma fixade jag & Robin fram mellis lite macka & juice.
 Sen var det dags för att amma lillskruttan , hon hade legat på golvet under sitt babygym och pratat med " Nasse"




Här ligger liten & myser.




Lillskruttan & Ihor har en diskution men jag har tid att kolla in mamma & kameran...


Middagen var jätte poppis Köttsoppa med klimp & ostmacka med Frasvåfflor , grädde & sylt till efterrätt.

Nu ska jag kolla på " Drömmen om Italien "

                                                Kram Petra





Kommentarer


Kommentera inlägget här: