bjorkhallsbusarna

Petra 38 4barn Emelie-94 ,Robin -97,Caroline -98 & Tilda -10

Börjat gräva.......

Kategori: Allmänt

Idag har vi börjat gräva för poolen typ halva tomten försvann men vad gör väl det det blir ju skitbra & med soldäck runtom så är lyckan gjord :)


TILDA KOLLAR ATT PAPPA & LASSE GÖR RÄTT :)




SOMMAR SOMMAR SOMMAR <3<3<3<3<3<3





MERA MYS..........





TILDA KOLLAR ATT DET GÅR BRA MED GRÄVNINGEN :D




DET SKA BÖRJAS I TID SÄGER DOM...... :(




Tessan , Lasse  , Emil , Ida & Rasmus kom upp på förmiddagen (runt 11-tiden).
Caroline hade bakat kladdkaka & grädde på morgonen & igår bakade hon äppelkaka med marzansås till så det fikade vi när de kom.  Tilda tyckte det var jättekul att krama på Rasmus + att Ida var med henne på rummet & lekte med spisen , dockorna MYS!

Sen var det dags för lite lunch för Rasmus jaja tänkte jag provar & värma lite mat åt Tilda med & vips var det i magen + en yoggijunior med snacka om snoppet :D

Vi vuxna gjorde jag skinkpaj till sallad & rödlök Mumsigt värre , det vart uppskattat det var tabberas på båda pajformarna & även salldsskålen hihi lyckat......
Alla mätta & nöjda så satt vi ute på baksidan & njöt av solen det var 30 grader i skuggan nice :D

Tilda var jätteförtjjust i Tessans nya lilla hund en liten pekines på 14 veckor trodde det var en nallebjörn man kunde bära runt på......


TILDAS GOSENALLE SOM HON TROR ATT NEMO ÄR :D




Sessan var helt slut fick henne att somna vid 15-tiden först uppe sen 8,00 men faktiskt inte ett dugg gnällig trots att hon gick på övertid...

Mamma & Pappa kom för bi en stund & fikade , mamma hade köpt en rabarberplanta & en tomatplanta åt mig så imorgon blir det plantering igen :D

Tiden bara rusade iväg vid 18-tiden började jag med middagen det blev grillat kött färskpotatis vitlökssås beasås sallad olika meloner annanas jordgubbar & tortillas med smält cheddarost.

Efter maten var det dags för familjen Engström/Karlsson att åka hem med trötta men nöjda barn.

Jag , Caroline & kusin Hanna spelade kort fram till halvtolv då var det dags för Robin & Caroline att gå & sova för att orka upp till fotbollsmatchen imorgon. 

Kom på att jag glömt att tvätta matchkläderna sen i torsdag då vi var i Nortan & spelade.
Medans jag väntade på tvätten så röjde jag av i köket det behövdes kan jag säga HUA! vad det såg ut körde igång diskmaskin nr. 2 för dagen.

Kort från dagen kommer imorgon nu är det dags att krypa till kojs.
                                           
                                                   Natti Natt/ P 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: