bjorkhallsbusarna

Petra 38 4barn Emelie-94 ,Robin -97,Caroline -98 & Tilda -10

Sammanfattning vecka 4 <3

Kategori: Allmänt

Måndag: Och ny skolvecka  Emelie , Robin & Caroline iväg till skolan det var lite halvsegt för alla denna måndag även för mig znozza =)
Tilda & Jag hemma & myst hela dagen vikt lite tvätt dammsugit & torkat golv ja till& med dammat =(
Robin innebandyträning 16-17,30 Caroline till stallet precis som en vanlig måndag....


Tisadg: Ikväll skulle jag ha premiär jobbat men det blev inge föräldrarna till barnen fick ändrade tider på jobbet så barnen fick vara hemma skönt för barnen borta bra men hemma bäst.....
Caroline är i stallet för ovanlighetennsskull hihi

Så då blev det föräldramöte i Carolines klass istället var väl som vanligt  =( Dom får bla bara en timme gympa i veckan vilket jag tycker är aldeles för lite var blev HÄLSOSKLOAN av!!!!!!!!!

På tordagsr börjar dom tidigare även denna termin för att åka till Almungeskola på språk & varannan vecka hemkunskap.

Sen ska det bara ha musik var 3:e vecka & då i 3 timmar under en 6 veckerperiod då ska det oxå åka till Almungeskolan det blir en jävla massa åkande & skoltid som försvinner i restid jaja vad kan man göra inte ett dugg..

Just det idag kom våran efterlängtade TULLIKIVI braskamin haha snart är det varmt & gott JAG ÄLSKAR DETTA <3<3<3<3

På kvällen blev det storröj i gillestugan dammsugning & golvtorkning innan Roger skulle plocka upp alla stenar till kaminen.
När jag ändå var i farten så blev det hallen barnens toalett & tvättstugan oxå & sen var klockan typ 1 så då väntade kudden.

Onsdag: Dom stora barnen iväg till skolan Tilda & jag till musikleken lika trevligt som  alltid inte så många idag typ 7-8 mammor , 1 pappa & ca 15 barn. Tilda uppskattar onsdagar mest hobn älskar musik men det får inte ta för långtid emellan för då kryper det i kroppen på henne & hon ska iväg på krypupptåg hihi.

Caroline innebandyträning mellan 16-18

Roger & Robin har klippning 17,45 hos vår goa lokala hårfrisör Hanna =)
Kvällen blev rätt slapp för mig Roger bar stenar det är ett gäng kan jag säga......
Badade Tilda & det gick riktigt bra nu sitter hon ner igen & plaskar över hela badrummet =)

Torsdag: På förmiddagen blev det bara dammsuget & busa med Tilda.
Vid 13-tiden skulle vi till Lillgärdetsförskola i Almunge för att jag skulle träffa ett barn som jag skulle jobba med i helgen.
Tilda for omkring på golvet som värsta världsvan blad de stora barnen eller stora & stora för henne var dom ju det 3-4 åringar & det var väl 15 st som forrunt där.
Vi var kvar över mellis Tilda käkade banan & bablade på som bara den då en pojke lutade sig fram mot henne & sa "kan du vara tyst jag får ont i huvudet" Tilda bara tittade frågande på honom & bubblade på. Vid 15-tiden gav vi upp Tilda började bli lite trött & vi skulle ju in på loppisen & köpa nya raggisar för hon tappade ju sin ena när vi var & handlade i tisdags =(
Hann knappt lämna Almunge innan hon sov helt slut var hon kunde klä av henne utan att hon vaknade & det brukar inte gå. Slut sessa=
På kvällen var jag & hämtade köttfärs somvi beställt 20kg blev det KANONFIN var den tog ett tag att packamen det är de värt. TACK Annica & Henke <3  

Fredag:  Ja då var det fredag igen & slut på veckan barnen iväg till skolan Tilda & jag på stora & små idag var det mycket folk & ändå fattades det många som brukade vara där. Tildaväldigt glad & nöjd ända fram till fikadags trodde hon varhungrig såhon fick lite pastasnäckor & skinka men det var inte bra provade med mariekex somhon älskar men inte det heller var bra, då kom tanken igen NEJ inte sjuk igen men så var inte fallet hon var bara extremt trött PHU!

Barnen anlände hem en efter en för lite mellis innan det var dags för Caroline att ta bussen till träningen igen.
Robin hade tur han kunde åka med mig , Roger & Tilda till träningen jag skulle & jobba 17.00-17.00 på komunens OB-verksamhet & Roger skulle till mormor & morfar & lämna Tildas grejor & vagn till imorgon då hon ska vara där.
Roger ska med Robin på innebandymatch i Dannemora & morfar fick åka med Caroline på innebandymatch i Alianshallen tur man har snälla föräldrar som ställer upp i vått & torrt ME LIKE.

 Nej resten av helgen får vi ta imorgon nu blir det kudden jobb imorgon igen =D     

Kommentarer


Kommentera inlägget här: