bjorkhallsbusarna

Petra 38 4barn Emelie-94 ,Robin -97,Caroline -98 & Tilda -10

För få timmar på dygnet 😜

Kategori: Allmänt

Ja mycket har hänt sen jag han blogga sist
Hela familjen utom lillbusan var & såg Stiftelsen & åt go kinamat
MYCKET trevlig kväll
Sen har det varit mycket på jobbfronten & när jag varit ledig har ❤ varit hemma
Lillbusan har fyllt 3 år den 15 mars & jag fyllde 25 😜 den 16 mars så vi har haft mys kalas för våran stora tjej 💓
Sen har det varit en massa innebandymatcher träningar mm


HELGEN HAR OXÅ GÅTT FORT 😟
Hade behövt mera tid & ledighet känner jag
I fredags så hade vi mys med bästa Hanna , Jason & deras 3 killar kollade gladiatorerna & myste med lite chips & dipp Mmm

Lördagen gick fort den med tvättat & hängt massa tvätt städat & donat
Tvättat min bil & Emelies bil sen kom mormor & morfar
Vi grillade lite korv med bröd & fikade lite
Gjorde baconlindad kyckling klyftpotatis & vitlökssås
Sen var det dags att dra mot Uppsala Robin hade sin sista innebandymatch för säsongen
Sena som vi var hatar att vara sen kom in typ 5 min innan matchstart & får höra att det inte finns några domare så matchen ska spelas på tisdag istället & vi som hade åkt in hela familjen BLÄ!
Robin hade varit inne sen 13-tiden då de skulle få något för att det hade gått så bra i New body cupen de hade tydligen fått en korg full med godis
Påvägen hem åkte vi förbi Coopen fick nämligen muta Tilda ifrån innebandyn hon skulle se match.........
Handlade godis till barnen sen blev det lite ost & kex oxå att mysa med 👍
Caroline lämnade vi hos Nicole på vägen hem skulle sova över tills imorgon
Vi andra myste & Tilda somnade i mitt knä vid 22 tiden

Söndag= tråkdag
Vaknade runt 9 menlig & myste i sängen till runt 10 sen var det lella & musses playhouse kokade kaffe & fixade fram frukost
Efter frukosten blev det bad av Tilda när Tilda var i badet kom morfar han hade varit på jula & köpt ett nytt handtag låsbart till balkongdörren så inte Tilda kan smita ut där
Fikade med pappa & pratade en stund sprang skyttetrafik till badrummet där T satt & lekte i badet
När morfar åkt blev det tvätt av håret gick så där ingen större katastrof
Sen fick Tilda mysa med Emelie medans jag for & hämtade Caroline & handlade lite tvättmedel & schampo som saknades
Hade lovat Tilda att gå ut så de gjorde vi tog en promenad till Hanna så Tilda kunde busa lite med Tor
& vilken tur vi hade nybakt kladdkaka till fikat Mmm
Promenerade hem & jag började med maten bakad potatis skagenröra & en skinkröra ( recept från vikt väktarna) den är bara för underbart god
Efter maten for Emelie & Caroline med pappa tillbaka till sjukhuset Robin var in 4 Ikeakassar med ved jag bäddade rent i sängarna hängde tvätt vek tvätt
Sen dags för Tilda att sova åt lella i våran säng läste 3 sagor & sen lag hon sig i sin säng & somnade på 2 röda 💤
Somnade vid 18,30 😜
Städade av gillestugan Caroline tog toaletten när hon kom hem hängt & vikt mera tvätt parat ihop en Ikeapåse med strumpor 👎👎burit in 4 kassar ved jag med plockat i & ur diskmaskinen lagt in lakan örngott påslakan & handdukar i linneskåpen burit upp två byråer som jag köpte av Annicas mamma & pappa superfina 👍
Det var lite av vad jag kommer ihåg som hänt lite bilder från Tildas 3-årskalas kommer sen
Nu måste jag sova 05,30 ringer klockan
Sov gott 💤💤💤 KRAM

Kommentarer


Kommentera inlägget här: