bjorkhallsbusarna

Petra 38 4barn Emelie-94 ,Robin -97,Caroline -98 & Tilda -10

Veckorna bara rusar fram

Kategori: Allmänt

Onsdag:

Tog kontakt med försäkringskassan för att se att allt var grönt så att det skulle komma lite pengar denna månad...... Men nejdå då var det fel saker så nu måste det in nya papper från mina arbetsgivare där det är specifierat  ob+ timlön + timmar från mars 2009 - februari 2010 inte som den andra människan sa som jag pratade med inna jag skickade in några papper överhuvudtaget men men det är ju som vanligt när det gäller försäkringskassa att inget kan ju flyta på. Men sån tur var kunde dom betala ut det lägsta beloppet på 180:- om dagen i alla fall så man kan betala sina räkningar....

Torsdag:

Barnen iväg som vanligt till skolan Tilda & jag var hemma & bara myste tvättade lite.

Ringde vårdcentralen för att höra hur det var med mina prover men allt var tydligen bra , läkaren skulle ringa på tisdag så jag vet hur jag ska fortsätta med järntabletterna. 

Hanna kom över & fikade inna hon skulle hämta barnen detär alltid lika trevligt med lite fika främmande.

Höll på att glömma att det var utvecklingssamtal med Caroline idag men vi han fick hoppa min lunch & mata Tilda så att hon skulle vara nöjd.

Som jag visste så fungerade allt bra hon när målen ialla ämnen som det ser ut det ända som inte var riktigt klart var matten dom hade nationella kvar att göra & det är de ämne som Caroline har svårt för ändå går det bättre nu.

 

Fredag:

Skjutsade alla till skolan, Tilda & jag var på stora & små efter det åkte vi upp till mamma & lämnade ett par shorts som skulle bytas.

Käkade lunch med mamma innan hon skulle till Uppsala & jobbet på grillfest.

Hämtade upp Robin & Caroline vid skolan för att sedan åka tillbaka till Almunge för att klippa Robin.

Var ner & fikade en snabbis med pappa & hämtade upp Emelie innan  vi åkte hem för att invänta att Roger skulle komma från jobbet.

Sen blev det Uppsala & Dragon Palace för lite buffe som barnen längtat efter det var jättemysigt Tilda sov hela tiden så vi kunde verkligen ängna tiden att umgås.

Påvägen hem passade vi på att storhandla lite det var rätt så tomt överallt.

Väl hemma så blev det in med varor sen kudden helt slut.......

 

Lördagmorgon & fotbollsmatch i Norrtälje för Robin det gick åt h....vete tosk med 13-1 dom var hur stora & snabba som helst. Ändå så kämpade killarna jättebra.......

Påvägen blev det donken till lunch.

Mötte upp Emelie i L-100 korset mamma skjutsade dit henne för det gick knappt inga bussar.

Mot Knivsta & marknaden gick där i ca 2h det var jättevarmt & Tilda blev lite gnällig på slutet så det blev bh+ trosor för Emelie & Caroline sen blev det lite nougattärningar rostade mandlar & remmar.

Innan vi drog hem köpte vi glass & dricka på Ica.

Mattias kom & hämtade Emelie de åkte hem till honom.

Somnade tidigt igår med värmen tar ut sin rätt.

Tror inte att familjen uppskattar att man sover så tidigt....... men jag är helt slut ju.  



Söndag började tidigt klockan 6 tyckte Tilda att vi legat tillräckligt länge i sängen så då skulle vi gå upp.

Tittade lite på tv , låg på golvet & små pratade lite somnade i typ 30 min.

Vid 10-tiden vaknade resterande av familjen då fick Roger ta Tilda en stund & jag vilade en stund.

Idag var ju oxå en fotbollsdag men idag bar det av till Rasbo med Carolines lag  Robin var oxå med & spelade det var jätte jämt ända till dom gjorde första målet sen kom de andra två med en väldig fart så det blev torsk idag med men inte med så stora siffror 3-0 men nu tar vi nästa match.....=0)

När vi kom hem så var Emelie & Mattias redan här vi slappade en stund inna det var dags för middag grillad fläskfile & kycklingspett med egen klyftpotatis , vitlökssås & hemma gjorda vitlöksbröd det var jätte nammi.

Nej nu är det dags att ta djuren & sen hoppa isäng imorgon är det ju måndag igen............

                                   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: