bjorkhallsbusarna

Petra 38 4barn Emelie-94 ,Robin -97,Caroline -98 & Tilda -10

Inskrivning på BB

Kategori: Allmänt

Torsdamorgon Roger är ledig för det är dags för inskrivning på BB.

Dagen började som vanligt med väckning av barnen som ska iväg till skolan.

Efter det bar det iväg till Uppsala för att uträtta lite ärenden innan vi skulle till Ackademiska BB.

Vi skulle bla hämta ut vagnen , handla mat , sen blev det en välförtjänt lunch på Donken sen vidare till apoteket & köpa EMLA-plåster till mina händer för att jag hatar att ha nålar i händerna.

Nu var det dags att åka upp till BB & träffa alla som ska vara inblandade i operationen.

Vi fick först träffa en undersköterska som visade oss runt på avdelningen tog vikt , längd , blodtryck & puls allt var okej.

Efter det kom barnmorskan med elev & skulle ta prover kontrollerade hjärtljud på bebbe & hur den låg i magen. Sa att den ligger som den gjort det senaste månaderna på höger sida med huvudet neråt. Det var en trött bebis som inte ville vakna hur hon en försökte så hjärtljuden blev lite lägre tack vare det 126.

Sen kom kirurgen men det var inte hon som ska göra opet, hon som ska göra opet på måndag var kompledig till på måndag. Hon ska tydligen vara den som är mest erfaren & bäst på kejsarsnitt , bara för att jag har gjort så många snitt så visste man inte hur mycket ärrvävnad det är. & att snittet kan ta längretid en om det var första , men det är ju lågiskt att det är så el?

Vi messade snälla Morgan som hade lovat att köra hem barnen om vi inte han hem & klockan hade hunnit bli redan 14.40 & då hade vi narkosläkaren kvar. Tack Morgan....

Nu var det dags att träffa narkosläkaren så vi fick gå en trappa ner där fick jag svara på massa frågor om släktrelateradesjukdomar hur de andra snitten varit & så. Undrade även om jag ville vara vaken eller bli sövd?? Jag sa att jag ville vara vaken har ingen bra erfarenhet av att vara sövd.
Blev det med Robin för att det inte kunde sätta ryggmärgsepedralen då.
Och eftre det blev jag tokdålig 40 gradig feber jätteförkyld & hostig blev kvar nästan en vecka då & det har jag ingen lust med denna gång nu vill jag hem så fort som möjligt.

Väl klara så var klockan typ 15.10 ca. då bar det av raka vägen hem för att Roger skulle med Robin på hockeymatch hemma i Rimbo mot Iron.
Det vart vinst GRATTIS KILLAR 7-2.
Caroline hade åkt med kompis N hem efter skolan.
Så det blev bara jag & Emelie hemma en stund innan hennes arobicspass började 19,30.
Städade av vardagsrummet & satte upp nya gardiner skulle jag göra.
Sen var det dags att åka & hämta Caroline hos N & sen vidare för att hämta Emaelie på passet 20,30.
Fortsatte att lägga upp gardiner måttade att det skulle stämma fållade upp och satte på plats &tro på fan att det var förlånga en då det var en hel decimeter så det var bara att klippa av & göra om allt. Ja & vad händer då jo de blir för korta så jag lägger ner projekt till en annan dag måste ju till Thuns bla & köpa ny gardiner BLÄ!!!!!

Höras! 
 
 

  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: