bjorkhallsbusarna

Petra 38 4barn Emelie-94 ,Robin -97,Caroline -98 & Tilda -10

Ett tag sedan sist......<3<3<3

Kategori: Allmänt

Då var det några dagar sedan sist.

I måndags hjälpte Caroline pappa med att klyva ved hon är så duktig & hjälpsam mammas tjej.

Vi har hunnit med en del i tisdags var det dags att väga skruttis igen hon hade gått upp till 3940g , 310g på en vecka det är mer än vad de oftast brukar prata om 200g sen hade hon vuxit 1 cm så nu är vi 52,5 cm lång. Det var även dags för mig att ta min B-12 spruta så det gjorde vi oxå sen var vi hem & slappade har haft sån sabla huvudvärk de senaste dagarna.

Roger fick ta hem slömat i från " Donken " till middag =0(

När man låg som bäst & slöade efter maten så knackade det på dörren , det var min mormor & morfar som kom & gratulerade mig sedan jag fyllde år & lillskruttan fick en peng att spara eller köpa något som hon behöver längre fram , för nu har hon allt hon behöver.
Sån tur var hade jag köpt hem lite bulla när jag handlade på dagen.

Roger & Caroline åkte iväg för att träna fotboll det var dags för första ute träningen & invignig av de nya fotbollskona det hade gått bra men det var jobbigare Caroline hade ont i sina höfter.
Mormor & morfar var här i ungefär 1- 1 1/2 timme.

Började att fixa matsäcken till onsdagen & skol-DM i innebandy i Alianshallen både Robin & Caroline skulle vara med.


Onsdag morgon upp strax före 7 väcka Robin & Caroline så de han äta frukost & packa iordning allting.
Caroline fick fixa hästarna & Robin fick ta ut hundarna som skulle till hundgården & jag packade matsäck & gjorde mackor tog ut hundarna fixade lillskruttan så vi skulle komma iväg runt 7,45 fixade det nästa så när som på 5 min tycker jag var bra jobbat  =0)
Vi han bra i tid till samlingen som var vid 8,30 var i Uppsala vid 8,20  , tjejernas första match började vid 9,00.
De skulle spela 4 matcher i grundspelet de förlorade de två första sen vann de 2 vann 8-delsmatchen & kvartsfinalen men åkte ut i semifinalen de vatr skit duktiga Caroline var nåra 3 ggr att göra mål.

Robins första match började vid 10,00 dom vann alla sina matcher i grundspelet , vann 8-dels , vann kvartsfinalen & dom med åkte ut i semifinalen dom spelade oxå skit bra.
Robin lyckades med att göra 3 mål min duktiga kille.

Sen bar det iväg hem var hemma strax före 17-tiden.

Robin hoppade i duschen , Caroline tog hand om lill skruttan så jag kunde börja med maten Roger fick ta över för liten ville ha mat , det blev korvstroganoff & ris + rester för de som ville av pasta salladen.
Sen blev det plugga för Robin på tyskan , matten & engelskaverb , Caroline har prov på Europasländer imorgon.

Var helt slut efter dagen måste säga att lillskruttis är helt otrolig att ha med sig sovit mesta dels bara varit lite ledsen när hon varit hungrig annars jätte snäll...   =0)


Torsdag vanlig skoldag förutom att Emelie har NA-prov i matte idag i tisdas hade hon NA i svenska muntligt ,Carloine har geografiprov på Europas länder & Robin har tyska glosor skit bökigt att hjälpa honom med det varken jag el. Roger har läst tyska i skolan jag hade franska i 3 terminer sen blev det ekonomi retsrande 3 terminer Roger vet jag inte hur dom hade.

Efter jag lämnat barne så var jag över till Annica & fikade.
Skönt att bara vara & små prata lite om egentligen ingenting. TACK för en trevlig stund.......<3
Alva skruttan var lite små hängig hoppas bara att hon inte blir sjuk igen stackarn...

Nu är det dags att hämta Emelie & Caroline , Robin skulle gå med en klasskompis hem & kolla på nån COOL film som han själv sa......

Ska nog göra pannbiff , potatis , brunsås & lingonsylt till middag.... Mumsit

             Kram Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: