bjorkhallsbusarna

Petra 38 4barn Emelie-94 ,Robin -97,Caroline -98 & Tilda -10

Helgen slut - vardag igen =0(

Kategori: Allmänt

Ja helgen gick fort som vanligt det är alltid så mycket att göra.

Inte mycket till sömn inatt skruttan tyckte att det var kul att vara vaken mellan 00-03 inatt så man är lite mör. 
Roger var ute i skogen & hjälpte Jason sätta upp något jakttorn gick ut vi 7-tiden bad honom att komma hem i tid eftersom vi skulle iväg med Caroline  & åka & handla.

I lördags hade Caroline innebandy avslutning med match , bad ,lekar & avslutades med pizza på Agust.

Det var en trött men dock nöjd tjej som kom hem.

Medans Caroline var på sin avslutning så var vi andra & handlade lite blöjer & tillägg m,m på Willys

passade på att springa in & köpte ett regnskydd till vagnen. 


Natten till söndag blev det lite mera sova .
Roger kom & väckte mig vid 8.30 & sa att Myra hade börjat valpa fick hjälpa henne att navla av några stycken.
Inom ca 2h så var det klart hon fick 7 st pigga men små valpar.
Så nu är det 10 st valpar som att man inte har nog att göra ändå =0)
I går var det jättenära att jag började röka igen men lyckades mot stå 0).
Emelie & pojkvän kom hem runt 17-tiden på bra humör gosade lite med lillasyster medans vi gjorde maten.
Roger grillade fläskfile & kyckling medans jag gjorde klyftpotatis vitlökssås sallad sen hade vi oxå vitlöksbröd & bea.
Sen var det pyjamas på lite & läxor med Robin & Caroline.
Skruttis somna runt 20,30 & sov till tror det var 01,30 så himla skönt.
Efter att alla barn var i säng blev det en välförtjänt dusch lite tv sen sängen runt 23-tiden somna som en stock.

Fick sova i morse Emelie fick skjuts av M till skolan det var skönt , det flöt faktiskt på bra imorse förutom att jag fick väcka liten för att åka med Robin & Caroline till skolan men hon somnade om i bilen så jag han göra hästar & ta ut hundar.
Vaknade inte när jag klädde av henne heller & lag henne i vagnen sover ännu ska passa på att vila nu.

                    Hörs senare Kram.....

Kommentarer

  • Annica säger:

    ooj nu har ni fullt med valpar, hihi myyysigt.



    jo jag kom på att jag mpste lämna prover nu, skulle gjort det för ca 2 veckor sen.

    måste man boka tid för det eller e det bara att åka ner dit?

    kram

    2010-04-19 | 10:18:41
    Bloggadress: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
  • Annica säger:

    pssst... glöm inte att skriva en kommentar i inlägget hos mig vid tävlingen, annars har du ingen lott.

    kram

    2010-04-19 | 10:21:09
    Bloggadress: http://trollmorsbusungar.blogg.se/
  • Petra säger:

    Hur gör jag det då är det bara ett inlägg eller måste jag länka igen.

    Har du en remiss så brukar det bara vara att gå ner &ta prover det har funkat för mig i allafall. Ska du ner & väga något imorgon så kan du ju slinka in & fråga jag ska ner & väga skruttis imorgon. Skönt att du är piggare igen hör av dig om du behöver hjälp med något.. kram kram

    2010-04-19 | 11:06:30
    Bloggadress: http://bjorkhallsbusarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här: