bjorkhallsbusarna

Petra 38 4barn Emelie-94 ,Robin -97,Caroline -98 & Tilda -10

DAGEN MED STORT D

Kategori: Allmänt

Klockan ringde vid 5.45 då var det dags att gå upp & duscha klä på sig & fara till BB. Vi skulle vara inne till kl. 7 & med våran vanliga tur så var rödljusen emot oss det var traktorer & annat skit ivägen , väl framme så släppte Roger av mig & åkte för att parkera i p-däcket.

Jag började ta mig upp mot BB det går inte fort att gå inte. Väl uppe på avdelningen visade det sig att det var knökfullt så vi fick en säng i ett undersökningsrum. Våran barnmorska kom & presenterade sig hon hette Malin Karlsson hon skulle vara med oss under hela förlossninen & ta hand om liten jag fick mitt fina armband hon lyssnade på liten.

Planeringen var att vi var första snittet men de visste inte när det skulle bli för narkosläkarna var på någon akut operation. Så nu var det bara att vänta Roger stackarn som inte hade ätit frukost fick lite smörgås & kaffe men jag bad honom att inte fika på rummet jag var ju oxå döhungrig & fick ju inte äta något nackdelen med när man ska snittas. Kl. 9 fick jag glukosdropp så att man inte ska vara så hungrig & bli uttorkad, i & med det så förstod jag att detta skulle ta tid. Mycke riktigt runt 11- tiden kommer Malin in & säger att de vill ta det andra snittet först kul NOT!

Runt 12.30 tiden kommer Malin infarande då är det våran tur så det var bara att ta & knata ner till operationen. Väl ner så får jag nål i handen gick bra. Det var värre med ryggepidralen hade emlat ryggen men det kändes ändå så jag fick lokalbedövning narkosläkaren försökte 3ggr men kom bara i blodkärl hela tiden , så det fick komma en annan narkosläkare & han fixade det på engång tack & lov. Sen tog det inte lång tid innan jag inte kände nedre delen av kroppen. Allt gick jättebra enl.båda kirurgläkarna det ända som var lite bökigt var när de skulle sy ihop magen för tarmarna ville inte liga kvar inne i magen =D.

Det som var så underbart mysigt med denna förlossning var att jag fick se henne & pussa på henne innan de for iväg med henne för avtorkning ,  allmänkontroll , vägning m,m.
Sen fick hon ligga hos mig under tiden som de sydde ihop , det var så himla mysigt att det inte går att beskriva i ord. Hon såg ut som en liten docka så liten & go hon vägde 3140g & var 49 cm lång huvudomfång 36cm. Helt otroligt hur starka de är i nacken redan från början hon löft huvudet från mitt bröst flera gånger & sökte efter mat.
Hela snittet tog ungefär 2 timmar & 20 minuter det var tur att de var någelunda klara då bara hophäftningen med agrafferna kvar för då började jag känna av de som dom höll på med.

Efter det fick Roger ta med sig lillan uppm på avdelningen & mysa lite för jag skulle på uppvakningsavdelning pga att jag fått dropp som skulle dra ihop livmodern så det var bara att ligga där i 2 timmar sa dom men efter ca 1.5 timme hade all bedövning försvunnit i nedre delen av kroppen. & jag lyckas tjata mig upp på avdelningen =D

Väl där fick jag mysa med min lillaskatt & amma =D så himla mysigt.
Roger hade ringt runt till släkten & mms kort på snuttan.
Jag ringde & pratade med barnen en sväng & talade om att allt bara var bra.
Sen var den dagen till enda det gick så himla fort allting känns som graviditeten bara rusat i väg & jag inte han med.......






Bara några minuter gamal.....




Våran första mysstund.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: